Onko Joulun kuningas pingviini vai hauska, mutta itsekäs, ihminen?

Kuten viime vuonnakin, lähtivät kaksi englantilaista tavarataloketjua jälleen joulukampanjoihinsa hyvin erilaisilla strategioilla.

Siinä missä John Lewis tekee hienon ja sydämeen käyvän tarinan  ja teki siitä myös oikeita myytäviä tuotteita ja muuta hyvää sisältöä, lähti Harvey Nichols taas aivan toiselle linjalle, korostamalla oman navan tuijottelua, tosin hauskalla tavalla.

Adweek on tehnyt Youtubevideoilla varustetut jutut molemmista, vertaa ja mutustele kummalla strategialla olisit itse lähtenyt liikkeelle!

Harvey Nichols: Could I Be Any Clearer?

John Lewis: Monty the Penguin

Viime vuonnahan samanlaista strategiaa toteutettiin talviunisen karhun ja moninkertaisesti Cannesissa voittaneen "Sorry, i Spent it on Myself" -kampanjan siivittämänä.

Molemmat kampanjat ovat muuten saman toimiston, Adam&EveDDB:n käsialaa.

Juuso