Fenno-Optiikka

"Fenno Optiikka perustettiin vuonna 2008 suomalaisten optikkoyrittäjien toimesta. Nyt on aika uudistaa markkinointiviestintäämme. Vastuumme kantavina näöterveyden ammattilaisina olemme aina tarjonneet asiakkaillemme korkealaatuisia linssejä ja kehyksiä sekä yksilölliset tarpeet huomioivaa asiakaspalvelua. Nämä ovat kaiken toimintamme kulmakiviä jatkossakin", sanoo Fenno Optiikan toimitusjohtaja Rainer Nyman.

 

"Tavoitteena on yhtenäistää brändin preesens Rovaniemeltä Tammisaareen siten, että asiakkaille kaikki myymälät ja kampanjat näyttäytyvät moderneina, innostavina ja tunnistettavina. Näin kuluttaja tietää minne pitää mennä halutessaan asioida ammattilaisen kanssa”, sanoo suunnittelujohtaja Juuso Kemi Staartista.

 

"Tämä kaikki kiteytyy uudessa ydinviestissämme. Brändilupauksemme mukaisesti näemme ihmisen linssien takana. Meidän tuotteillamme pystymme aidosti vaikuttamaan linssien räätälöitävyyteen asiakkaan mukaan”, kertoo markkinointipäällikkö Taru Korja Fenno Optiikasta.

 

Optikkoalan mainonta on tällä hetkellä erittäin hintavetoista. Kuluttajien ostokäyttäytymistä avaavien tutkimusten perusteella tiedetään, että vain osa suomalaisista valitsee ostopaikan pelkän hinnan perusteella. Esimerkiksi 25 % asiakkaista ostaa päivittäistavaroita hintaohjautuvasti. Fenno Optiikka tulee erottautumaan entistä vahvemmin kilpailijoista palvelun ja tuotteiden korkealla laadulla. Vaikeasti tulkittavat alennuskampanjat, valtavat kehysvalikoimat ja linssien ominaisuuksien kirjo asettavat kuluttajan turhaan vaikean valinnan eteen. Parhaan hyödyn esimerkiksi aurinkolaseista saa, kun muistaa kertoa näönterveyden ammattilaiselle käyttääkö laseja autoillessa, vesillä vai golfatessa.